nathalietp

Father´s Day

Igår firade hela Thailand Father´s Day. Den folkkära kung Bhumibols fyllde 82 år och då kan jag lova att det är fest i hela landet. Alla thailändare älskar verkligen kungen, det finns nog inte en enda familj som inte har en bild på honon hängande på väggen. Enligt folket så är han en helt fantastisk man, som på alla sätt och vis försöker förbättrar villkoren för hela folket. "LONG LIVE THE KING"

 
Bild från: www.google.com

På eftermiddagen åkte jag med Pao & Atom och åt pad thai upp i bergen. Alla är väl mevetna om att jag bara älskar pad thai, så det har blivit en hel del på senaste tiden. Efter en god pad thai och ett snabbbesök hemma hoss Pao, Tan & Aom så åkte vi in tillbaka in till Phitsanulok för att fira kungen. Nere vid floden var det en marknad där barnhemmet också fått ett ståd. De sålde lite olika drycker, Meao hade föreläsningar om hur man får ett välfungernade familjeliv & jag satt vid små bord och tränade engelska med barn och ungdomar. När klockan slog åtta tände alla ett ljus & sjöng nationalsången! 



Idag har jag varit med Kaseam, Meao & co på Swensen´s och ätit god glass. Kaseam älskar deras bananasplit och ville fira fars dag där. Känner tyvärr att jag håller på att få någon hals-öroninflammation, har fått medicin nu så hoppas jag är bättre i morgon!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design by Tasnim
RSS 2.0