nathalietp

Update!

En liten update härifrån mitt hem i Phitsanulok. Dagarna går verkligen alldeles för snabbt, redan om två veckor har jag lämnat min underbara familj här och sitter istället i Chiang Mai. För övrigt en stad jag verkligen gillar:) Ibland så känner jag verkligen för att stanna här forever, men min nyfikenhet för omvärlden är alldeles för stor för att jag ska kunna stanna på en och samma plats. Återvända det kommer jag alltid göra. 

Igår kom masser barn till barnhemmet. Vi lekte olika lekar, men främst skulle barnen träna på sina uppvisningar inför julafton som vi kommer fira på barnhemmet redan på fredag. Ja det är ju lite tidigt, men här ska de totalt hinna med 11 stycken julafton med olika församlingar så det gäller självklart att sätta igång. Igår fick jag också för första gången träffa Joy´s tvillingsystrar. Riktigt trevliga tjejer med ett enormt intresse för djur. Ni som känner mig väl vet ju att det här med djur inte riktigt är min grej, så jag var nog ganska så tyst. De berättade båda för fullt om alla deras katter, hundar och andra djur i området. Sen så undrade de självklart också vilka djur jag gillade. Mmmmmm I´m kind of afraid of ALL animals, but I think a panda looks cute! Djurälskare vill självklart också veta vilka spändande djur som finns i exotiska Sverige. Båda trodde att vi hade elefanter och apor i Sverige, äntligen en djurfråga som jag kunde svara på.
-"We have cows in Sweden"
-"Nååå they are very sweet"
-"NJA......."



På kvällen åkte Aoy och jag till kvällsmarknaden och sedan åt vi middag på en restaurang i närheten. Det är så kul att vara tillbaka och umgås, vi pratar som bara den. Ja man skulle verkligen inte tro att hon är 33 år, hon är som min syster.



Idag firade vi Father´s Day i kyrkan. Barnen gjorde olika uppvisningar och sedan så visades det en diashow med bilder från tidigare Father´s Day genom åren. Däribland fanns en bild på Kaseam och jag, så jag fick självklart gå fram till honom med en blomma idag också. "I´m your father" sa han till mig. Ja han är så himla bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design by Tasnim
RSS 2.0