nathalietp

Upp

Idag blev ännu en dag i sängen då jag inte mår något bättre alls. Alla som jobbar på barnhemmet är eller har varit sjuka, så det är väl egentligen inte så konstigt att det blev min tur också. Tyvärr! Meao och jag har iaf varit på sjukhuset idag (hon mår inte heller bra) och det visade sig att jag hade en infektion i halsen. Så nu har jag fått en hel del medicin som jag ska ta den kommande veckan, borde snart vara bra igen. Alla sju gånger jag varit i detta underbara land har jag fått åka till sjukhuset p.g.a. hals och öron. Tråkigt att det har blivit en rutin.

Men, men jag hinner iaf kolla på en film då och då när jag ändå bara ligger i sängen. Idag har jag sett den animerade Walt Disney filmen Upp. & den får verkligen tummen upp!


Bild från: www.google.se

Den 78- årig Mr. Fredricksen har genom hela sitt liv längtat efter att få upptäcka världen och leva livet. I en gammal scrapbook har han klistrat in sina drömmar under rubriken "Stuff im going to do" Genom alla åren har olika saker hindrad honom från att leva ut sina drömmar och först som 78-årig drar han på sitt livs äventyr till Sydamerika tillsammans med den 8-årig Russel. Det blir en spändande resa där Mr. Fredricksen äntligen får leva ut sina drömmar.

Helt underbar film som sätter igång masser tankar. Själv har jag ju också en himla lång "To Do Lista" här i livet och hellst vill jag självklart hinna med allt. Det är klart att man ska leva ut sina drömmar & inte sitta hemma och vänta. Vänta på VADÅ?

Mr. Fredricksen får iaf mig att vilja uppleva mer av denna värld & leva ut mina drömmar!

Så sitter du därhemma & har en dröm, så se till att lev ut den. Det är troligtvis ingen som kommer knacka på din dörr och ta dig dit, va envis och våga ta dig dit sälv!

                                                   Don´t dream your life, live your dreams!

P.S. Det tänker jag iaf göra!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design by Tasnim
RSS 2.0