nathalietp

Framme i Bangkok


Nu är jag äntligen framme i Bangkok och bor på ett mysigt hostel mitt i smeten. Resan gick bra, men som vanligt så hoppades taxichauffören att jag var ännu en nybörjare som hoppar på vad som hellst. Men nej då det här är min 7:e resa hit, so don´t even try! 
-"The highway is 500 Bath" sa han till mig
-" No it is not 500 Bath, I go highway many times and I never paid that"
-" Ahhh so you know highway?"
-" Yes I know highway and it is 45+25 Bath"
-"Ahh okay yes it is not 500 Bath"
-"AHA"

Ja det är lika roligt varje gång, och tyst var han hela resan till Wendys House också.
Nu har jag ätit min första fried rice with chicken & druckit en jordgubbssmoothie. Mmmm va gott det var:)

Väldigt trött efter resan, så nu ska jag gå och lägga mig!!

Kram från ett varmt Bangkok! 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design by Tasnim
RSS 2.0