nathalietp

Ghana 2009- It´s better to give than recieve!

Mitt andra större projekt i Ghana, blev ännu en gång till skolans fördel. Skolan i min by Last Town är väldigt gammal och därför lika sliten & trist till utseendet. jag gick länge och funderade på hur jag skulle kunna hjälpa till & det kändes roligt att ha lite andra projekt vid sidan om undervisningen. Slutligen beslutade jag mig för att måla om hela skolan, ja helt enkelt ge den ett nytt och fräst look!

Med Eddie´s assistance bestämde vi möte med lite olika målare i stan och slutligen kom vi överens med en kille Joe och hans team. Veckan innan lovet, använde jag på att rita upp skolan och bestämma vilka konstverk/bilder jag ville att Joe skulle måla efter att Jason först målat om hela skolan. Tanken med alla konstverk var inte bara att skolan skulle se fin ut, men också inspirera barnen och kunna användas i undervisningen. Under varje målning står ordet på engelska, så att barnen lär sig att kopla ihop bild med ord. Det blev totalt fyrtio målningar på skolan, däribland en stor karta över Ghana med alla regioner, olika djur, barn som spelar fotboll, en skål med fufu mm. Medan Joe har jobbat har han under hela förloppet haft publik i form av barn och vuxna som bor i byn. Det är verkligen kul att se alla så engagerade, även de minsta barnen kan identifiera en fufu.

Förarbete

Planering av alla skolbyggnader och mina nya planer..

Efter möte med målaren Joe kunde jag riktigt börja brainstorma..

I stan och köper målarfärg mm.

Då kan vi sätta igång:)

Fortsättning följer...
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design by Tasnim
RSS 2.0