nathalietp

Ghana 2009- Green Turtle

Dagboksutdrag:
"Över påsk åkte Frida och jag till Green Turtle Lodge, en resa som visade sig var längre och lite mer komplicerad än väntad. Först åkte vi till Takoradi och därifrån tog vi en tru-tru till Agona. Väl framme i Agona hade sista tru-trun till Green Turtle redan gått så vi fick åka taxi på en mycket mörk och ojämn grusväg tills vi efter 1,5 timme äntligen var framme. Inget bokad boende så vi kunde dessutom bara stanna en natt. Dock har vi fått en ny vän- juden Homer från Israel. Fredag morgon efter att ha spänt fast en baguette på ryggsäcken gick vi längs med stranden tills vi kom till en liten by. På vägen dit träffade vi några nyfikna flickor som vi lekte med en stund innan vi drog vidare" 



Gulliga barn på stranden..

Beachen..


Kommentarer
Postat av: Madelene



Wow vilken inspirerande blogg :)gug vad jag avundas dig för att du kan resa så mycket. och bilderna från ghana? wow! Har själv funderat på att åka till ghana eller liknande och jobba som volontär, eller dy. Är det de du gör där?



Här kommer jag hänga i fortsättningen!!

2010-04-08 @ 10:28:00
URL: http://madelenehildahilden.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Haha Ja Ghana är verkligen underbart=) Ja jag bodde där i ungefär 5 månader förrå året. Bodde hoss en lokal familj och jobbade som volontär på en skola. Det kan jag verkligen rekommendera, upplevelser för livet!

Roligt att läsa om dina upplevelser också=)

2010-04-08 @ 14:58:11
URL: http://nathalietp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design by Tasnim
RSS 2.0