nathalietp

Mother Nature



Den isländska vulkanen Eyjafjallajökull fortsatte att spy ut aska och enligt den brittiska vädertjänsten Met Office har läget förvärrats. I större delar av Central- och Nordeuropa ligger flygtrafiken helt nere, många människor på semester runt om i världen får helt enkelt vänta med att återvända till Sverige. Ja det är väl kanske skönare för de som får lite extra semesterdagar än de som inte kommer iväg på en planerad resa. Hur som hellst så är det ganska så skrämmande vilken kraft naturen har & hur det kan påverka oss. 

Under tsunamin på annandag jul 2004 var jag i Thailand tillsammans med min familj. Det blev inte riktigt den semestern vi hade räknat med, ja det är helt sanslöst hur naturkatastrofer kan förstöra, skapa kaos & helt plötsligt få enorma mängder människor att sluta andas. Så orättvist!

Igår ringde min vän Alex från Ghana, Vestafrika. Han sa att han hade hört något om en vulkan nära mig & undrade om jag var okay. Va glad man blir när människor så långt borta är så omtänksamma:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design by Tasnim
RSS 2.0