nathalietp

Egypten 2009- Souken

En dag åkte vi in till Hurghada och gick på marknaden. Det finns så himla många fina saker att köpa, så jag gick absolut inte tomhänt hem. När jag är ute och reser är jag ju van vid att pruta när jag handlar så det gällde självklart också i Egypten. Många blev helt tokiga på mig när jag sa vad jag ville betala, men jag fick det i slutändan iaf som jag ville. Så ja det gäller att pruta ordentlig och sedan springa därifrån innan de blir så .... sura. Hahaha det funkade iaf för mig. Det blev både en vattenpipa, egyptiska golvpuffar, tekoppar mm. I en liten affär lyckades ägaren att klä ut oss så som många kvinnor och män dagligen ser ut i Egypten. Ganska roligt att testa, men jag kan nog inte påstå att jag skulle trivas i sådan klädsel varje dag!

Dags att shoppa lite..

Vattenpipor & kryddor

Transformation



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design by Tasnim
RSS 2.0