nathalietp

Nothing makes the earth seem so spacious as to have friends at a distance. They make the latitudes and longitudes

När man reser lär man känna nya människor. Människor från andra kulturer och världsdelar. Människor som geografiskt är så himla långt borta, men inombords så otroligt nära!

Idag ringde jag till min kollega Emanuel som jobbar på skolan i min lilla by Last Town i Ghana. Han blev verkligen hur glad som hellst och jag fick genast säga hej till alla andra lärare på skolan också. I bakgrunden skrek alla eleverna "Hallo Nathalie" ja det blev världens liv. Jag ringde också en snabbis till Gloria, systern i familjen jag bodde hoss under 4,5 månad. Hon börjar nästan alltid gråta när jag ringer och säger "Efua you are not a volunteer but a familymember. We love you and will be expecting you back soon"

Det är helt fantastiskt vilka band man kan hinna skapa med människor så långt bort på så kort tid. Jag saknar verkligen Afrika och alla i Last Town, så nu har jag bestämt mig! Jag ska åka tillbaka en månad i sommar!


Ballonger som jag tagit med från Sverige. Jag gjorde en lek med de minsta
barnen där de fick lära sig färgerna på engelska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design by Tasnim
RSS 2.0