nathalietp

Congrats on your PADI Open water!

Nu har de två pluggisar gjort klart sina dyk och fått sitt certifikat. GRATTIS! De gjorde den teoretiska delen helt felfritt och igår hade de sina två första dyk. Vi följde med på båten och snorklade lite/solade. Lite pirr i magen var det nog när de sprang i havet, men annars var ju självförtroendet kanon som det brukar. Bara när vi snorklade såg vi masser fina fiskar, så jag kan tänka mig va cool det måste vara att dyka. I morse åkte de iväg på de två sista dyken och kom tillbaka till hotellet med ett stort leende. Som pappa säger: "det är en sådan häftig värld under ytan" nästa resa eventuellt till röda havet i Egypten finns redan i tankarna.

Ikväll gick vi och åt middag på en riktig mysig restaurang nere vid stranden, Buddha View. Här åt vi för första gången BBQ och mums va gott det var. Jag älskar verkligen all thaimat, men ibland är det gott med en bakadpotatis och en grillad majskolv.  










BBQ at Buddha View



I morgon ska mamma och jag göra ett provdyk. Vi blev båda så himla sugna på att dyka när vi såg Andreas och pappa, men eftersom jag inte riktigt vet om jag klarar av det med mina andningsbesvär så känns det bra att testa innan man går hela kursen. Hoppas verkligen att det kommer kännas bra, så håll tummarna för oss nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design by Tasnim
RSS 2.0