nathalietp

Ghanian food!

Ikväll har jag ätit min favoriträtt här i Ghana- Banku. Matlagning är väldigt viktigt här & det tar tid. Maten är väldigt annorlunda, det mesta ganska så konstigt & inte speciellt gott, men det finns verkligen vissa riktigt goda rätter också. Fufu är nog Ghanas mest kända rätt, vilket nästan alla ghananer älskar. Degen är gjort av casava, därtill äter man en sås och fisk. Minst en gång i veckan äter de flesta familjer fufu, den dagen äter jag ris eller pasta. Min absoluta favorit Banku är gjort av majspulver & casava & ätes tillsammans med grillad fisk och mosad tomater, lök och paprika. Allt intas självklart med höger hand, bestick används enbart när man äter ris.  

BANKU



FUFU

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design by Tasnim
RSS 2.0