nathalietp

Ghana 2009- Culture Festival

Dagboksutdrag

"I fredags hade jag på mig mina afrikanska kläder som skolan sytt upp åt mig. Riktigt roligt att alla vi lärare har på oss samma kläder, men knappt så roligt att känna sig som en robot varje fredag. Alla lärarna blev så glada när de såg mig med mina kläder, men min kollega Alex påpekade dock snabbt min gång: ”Madame Nathalie now you can not run and jump as usual, you have to move slow like a real woman” ja ja jag ska försöka, trivs inte riktigt med tempot!! Under hela fredagen var vi på kulturfestival med alla elever på en skola i grannbyn. Barnen hade gjort masser kreativa saker, det var afrikansk dans, sång och olika uppvisningar. Riktigt kul, men under större delar av tiden kändes det egentligen som att vara en apa i bur, ja det är inte alltid lätt att vara Obroni här i Ghana"


Fina saker som eleverna har gjort inför kulturfestivalen..


Afrikansk uppvisning

Trumtävling


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design by Tasnim
RSS 2.0