nathalietp

Ghana 2009- Beyin

Frida, Idun, Ane och jag åkte en helg till Ghanas paradis Beyin. Bara resan dit är verkligen en upplevelse i sig, att få alla klämd in i bussen och rulla iväg genom det gröna landskapet. Från vår hemby Swedru tar det ungefär sju timmar att ta sig till Beyin, med ett stop i Takoradi. Lokaltransport är inte det mest bekväma i Ghana, i en minibuss tillpassad ungefär tio personer får ghananer lätt in minst dubbelt så många. Tricket är helt enkelt att man får ha en skinka på sätet & den andra på personen bredvid eller upp mot fönstret. Ja det kan bli ganska så jobbigt på långa sträckor!

Well i Beyin bodde vi några nätter på ett helt underbart beach resort. Stora & fina bungalowsstranden, god & vanlig mat ja det kan verkligen behövas ibland. Tyvärr blev jag väldigt sjuk här sista kvällen, fick åka till sjukhuset då jag hade fått tyfus. Det här blev tyvärr inte mitt sista sjukhusbesök! Men Beyin är underbart=)


Bästa & finaste Frida

Vår hydda

Kvinna som säljer apelsiner

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design by Tasnim
RSS 2.0