nathalietp

Ghana 2009- Classrooms

I Ghana är man generellt många elever i varje klassrum. Det finns inte mycket undervisningsmaterial att göra gott med, klassrummet består egentligen enbart av skolbänkar, en stor tavla & enstaka affischer på väggarna. Det här blev ett av mina projekt på skolan, att tillföra skolan mera undervisningsmaterial och på så sätt göra undervisningen lättare för lärarna & mer interessant för eleverna. På helgerna åkte jag därför ett flertal gånger till huvudstaden Accra och köpte masser olika saker att ha i undervisningen. Mina kära släktningar från Göteborg bidrog också med ett fyrtiotal nya engelska ordböcker. Allt detta uppskattades verkligen & gjorde undervisningen mycket mer innehållsrik.


Eddie med mig i Accra & köper skolmaterial                           Alex


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design by Tasnim
RSS 2.0