nathalietp

Ghana 2009- Efua & Kukua goes Cape Coast

Cape Coast är en riktig mysig stad precis vid havet. Staden ligger i central regionen & är väl egentligen mest känd för sitt stora fort (Cape Coast Castle) Jag och frida, eller ja Efua och Kukua som vi numera heter i Ghana åkte ofta till Cape Coast på helgerna. Det här med namnen är ganska roligt, beroende på vilken veckodag man är född får man sitt ghananska namn. Då jag är född på en fredag heter jag alltså Efua. Så då kan ni tänka er hur många som heter Efua i Ghana, ja ungefär en sjundedel av alla kvinnor. Det här kan bli lite förvirrande när folk ropar Efua och man inte har någon aning om vem de försöker få kontakt med. Än idag heter jag Efua när jag ringer och pratar med mina kolleger och familjen. Jag undrar hur många som egentligen vet vad mitt riktiga namn är?! 


Här bodde vi över helgen

Akwaaba= välkommen



Ett gäng coola killar på stranden:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design by Tasnim
RSS 2.0