nathalietp

Ghana 2009- Project toilet!

Under min tid som lärare på Aboso/Benso Primary School upptäckte jag att en toa inte nödvändigtvis är en självklarhet. Skolan hade en gammal och skum toalett, så de små barnen i KG 1 och 2 ställde sig istället precis utanför sitt klassrum, drog ner byxorna och uträttade sina behov. De äldre barnen gömde sig bakom ett träd i skogen. Många av barnen var ofta sjuka och när en av eleverna dog efter att ha blivit akut sjuk över en helg, fick jag för mig att sätta igång med ännu ett projekt på skolan.

Önskan var alltså att bygga två toaletter åt skolan för att minska risken för olika sjukdommar och smittor. Med hjälp från mina föräldrar och kära släktningar i Sverige kunde vi tillsammans realisera detta.

Bild på de gamla toaletterna..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design by Tasnim
RSS 2.0