nathalietp

Ghana 2009- The walls

Efter nästan en hel vecka med regn kunde killarna äntligen fortsätta jobba. Min tid i Ghana började på denna tidpunkt att ta slut och jag fick inse att jag inte skulle hinna med att se de färdiga toaletterna. Därför fick jag under den sista vecka fixa och dona så att all material fanns för att göra klart projektet när jag inte var kvar. Eddie och jag åkte därför dagligen in till stan och köpte det sista och jag fixade dessutom en skylt att sätta på ytterväggen. 

När jag åkte hem till Sverige var inte toaletterna helt klara, men nu är de klara och används flitigt. Det kändes så otroligt kul att fullföra ännu ett projekt, ett väldigt viktigt sådant. Mina förhoppningar var att barn & lärare skulle en renare & sundare miljö & på så sätt förhoppningsvis minska risken för olika sjukdomar. Det ska bli kul att i framtiden återvända!

Så här långt hann de innan jag åkte tillbaka till Sverige. Efterföljande
har Eddie skickat lite blider på de färdiga toaletterna, verkade blivit
toppen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design by Tasnim
RSS 2.0