nathalietp

I'm back!

Efter en väldigt lång bloggpaus, så tänkte jag börja lite igen. Har fått förfrågningar från en del släktningar hemma i Danmark som undrar vart i världen jag håller hus nu för tiden. På ungefär ett år har jag inte varit hemma i mitt kära Århus, det känns så otroligt konstigt & saknar verkligen allt och alla. Mycket har hänt efter att jag kom hem från Ghana i juli. Suget efter att fortsätta resa finns alltid, men samtidigt längtade jag också tillbaka till studierna. För att kunna resa så mycket som möjligt i framtiden/jobba utomlands, är ju en bra utbildning i alla fall en början.

I augusti packade jag hela mit liv ner i lådor och flyttade till en ny och främmande stad, Jönköping. Här pluggar jag nu "International Management" på Jönköping International Business School. Himla mycket "International" men det är precis det som passar mig perfekt. En Bachelor helt på engelska, många internationella studenter & en skola med entreprenörsanda och framåttänk. Dessutom får jag möjligheten att plugga utomlands under ett helt år på två olika universitet någonstans ute i den stora världen. Perfekt!

Tiden har gått otroligt fort. En termin är klar, Fem återstår!

Slutförda kurser:
- Entrepreneurship & Business Planning
- Business & Academic communication
- Basic Financial Accounting
- Microeconomic Principles

Nu efter jul har jag påbörjat två nya kurser, Macroeconomic Principles och Corporate Finance. Studielivet är underbart, det är mycket att göra, men samtidigt väldigt roligt och framför allt intressant!


                             JIBS: Jönköping International Business School

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design by Tasnim
RSS 2.0