nathalietp

San Juan!

Nu är jag 23 år! Weeee vilken skillnad, haha.
Först blev det tårta och sång med familjen i Mera, mysigt. Sedan blev det en något annorlunda födelsesdag, då det igår också var San Juan här i Spanien. På kvällen åkte jag in till lägenheten i La Coruna, medan familjen stannade och firade festligheten i Mera tillsammans med barnen och andra vänner och bekanta. Klockan nio kom Estis bror, Humberto och vi gick ner till stranden där jag fick träffa hans gäng. Det var helt smockfullt då San Juan är årets fest här i stan. Det var ett riktigt skönt gäng, i början var de lite blyga över att prata engelska, men efter ett par öl så var det inga problem, haha. Vi grillade sardiner, drack öl och mojitos, eldade och klockan tolv var det fyrverkeri. Som tradition på San Juan så hoppade vi alla över elden tre gånger, It brings good luck. Klockan tre inatt fortsatte festen, vi gick på en pubrunda i stan och klockan åtta i morse gick jag och la mig. Jag har haft en helt fantastisk födelsesdag, Humberto och hans gäng var hur underbara som helst och San Juan är verkligen årets fest!

Idag vaknade jag klockan fem i eftermiddags, lite sent ja. Sedan gick jag en sväng på stan, vädret är himla fint. Det blev som vanligt en titt på ZARA och sedan köpte jag en söt klänning på BLANCO. Just nu är jag själv i längenheten i La Coruna, då Edu och Esti är på bröllop. Jag sitter i soffan och kollar på Pearl Harbor som är dubbad på spanska, konstigt att lyssna på Ben Affleck och Kate Beckinsale prata spanska, men det är kul att försöka se hur mycket man egentligen förstår. I morgon ska jag träffa mina tre coola kompisar igen, Nano, Luis och Lucas, det ska bli himla kul!











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design by Tasnim
RSS 2.0