nathalietp

Flower festival!

Just nu är jag i lägenheten i La Coruna, vilket betyder att jag har tillgång till internet. Lucas är på födelsesdagsfest fram till åtta, sedan åker vi tillbaka till Mera. I helgen åkte vi till en liten by nära Ferrol där det var en blomsterfestival. På alla smågator runt om i byn gjordes en lång matta av blommor, väldigt fint och en mysig tradition. Idag efter att alla ätit frukost så gick vi en lång promenad till en liten "pirate beach" i närheten där Luis, Lucas och jag lyckades fånga en krabba. De vägrade att gå hem innan vi hade åtminstone en krabba i hinken, haha.

Lilla Nano är hur gullig som helst, han är en riktig daddy's boy och flitig användare av hans första ord: No. När han ibland får till ett yes och vill leka så är jag lycklig. Lucas har världens energi och ett helt underbart skratt. Han brukar säga "ååå guapa" när jag ser honom på morgonen, haha. Igår var jag ensam i Mera tillsammans med den äldsta killen Luis det mesta av dagen. Det gick riktigt bra, vi räknade matte, spelade boll, ritade, åt pizza och glass och sedan var vi på stranden och badade. Han älskar dragons, så jag brukar få rita några stycken varje dag. Luis är riktigt duktig på engelska, han brukar fråga vad olika saker heter och sedan kommer han ihåg dem.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design by Tasnim
RSS 2.0