nathalietp

A Map For Saturday!

En god vän skrev till mig för några veckor sedan på facebook "Du som bara älskar att resa måste se filmen-
A Map For Saturday, you´re gonna love it" Så jag beställde den på en gång och igår när jag kom hem efter en lång dag i skolan så låg filmen i min brevlåda. Lycka!

Är man ett Travelling and Adventure freak som jag så är denna film ett måste. Det är egentligen mer en dokumentär om en kille som bor i New York, har ett bra jobb och inkomst. År 2005 bestämmer han sig för att säga upp sig från sitt jobb och på egen hand resa jorden runt under 10 månader. Ja jag vill inte säga mer, men tycker man om att backpacka, träffa folk och uppleva världen så är detta en sådan film som får en att vilja packa ryggsäcken på en gång och dra på nya äventyr!

"I´D LIKE TO TRAVEL 364 DAYS AND GO BACK FOR CHRISTMAS." BILL: 27, NORTHERN IRELAND

"PEOPLE SAY, ´OH, YOU´RE SO LUCKY.´ IT´S NOT LUCKY, IT´S ABOUT ATTITUDE." RHIAMNON: 27, Wales

"IN FIFTY OR SIXTY YEARS I´M DEAD. I WANT TO SAY, 'I HAD A GOOD LIFE'." JENS: 27, GERMANY 




















På hemsidan: http://www.amapforsaturday.com/index.html kan man beställa och se trailer från filmen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design by Tasnim
RSS 2.0