nathalietp

Thursday afternoon!

Torsdag eftermiddag här i Bangkok, solen skiner och det är pooldags. Jag har precis varit och hämtat min tvätt, gullig liten kvinna som alltid ler när jag kommer. Dagens första Coffee blend har jag också hunnit med. Precis framför Evergreen finns två söta kvinnor som gör den godaste iskaffe för 30 bath, jag är numera en stamkund. Ikväll blir det en mysig middag med fina Stefani från Peru, bosatt i Kanada. Jag har inte sett henne på flera veckor då jag har varit i Burma, på sjukhuset i fem dagar och sedan en vecka i Kambodja. Hon har precis kommit tillbaka till Bangkok efter en tripp till Vietnam så vi har masser intressanta upplevelser att dela med oss av.
I lördags kom vi tillbaka från Kambodja, lagom till Songkran här i Bangkok. Söndag drog vi till Silom, alla hade vi vattenpistoler och världens roligaste vattenkrig tillsammans med tusentals thailändare. Med målarfärg på hela kroppen och total dyngsur, invigde vi det thailändska nyåret. Bilder från Kambodja kommer snart!

Igår hade vi terminens sista lektion på Chulalongkorn University, känns otroligt konstigt. Det var en lång dag med International Business Management på morgonen och sedan flera timmars presentationer i kursen, International Trade på kvällen. Nu återstår enbart fem tentor, sedan är det sommarlov!

Pool view from our balcony at Evergreen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design by Tasnim
RSS 2.0