nathalietp

Koh Samet!

Ber om ursäkt för dålig uppdatering, speciellt till dig Lovisa som sitter hemma i kalla Sverige och försöker förbereda dig för studentlivet i Bangkok. Jag kan lova dig att du kommer få det helt fantastiskt!

Denna helg är jag kvar i Bangkok då vi har en lektion i morgon bitti. Tråkigt när de planerar lektioner på helgerna, men samtidigt har jag så himla mycket att göra, både presentationer och inlämningar till nästa vecka. Onsdag kväll åkte vi till Khao San Road och skakade rumpa tills fyra på morgonen, skitbra exercise. Det är ett härligt gäng utbytesstudenter som är här, alldrig är man ensam när man bor på Evergreen.

Förra helgen åkte jag förrästen till Koh Samet, en liten ö inte så långt från Bangkok. Vi var några stycken från Evergreen som åkte tillsammans med ett litet gäng från Nonsi, bl.a Isabell som också pluggar på JIBS hemma i Sverige. Torsdag morgon tog vi bussen till Rayong och därifrån båten till Koh Samet, 450 bath (ungefär hundra spänn) för hela resan t/r. Boende lyckades vi hitta ganska nära straden, en bungalow där vi alla åtta kunde bo för trettiotre spänn per person/natt. Perfekt!

Vädret var superfint hela helgen, till skillnad från Bangkok där det enbart regnade och oskade. På dagarna låg vi på stranden, spelade
volleyball och badade och på kvällen gick vi ut. Det är så underbart när man kan festa barfota på stranden. Hittade ett skönt reggae ställe och en liten bar direkt på stranden, Sunrise Bar, där de spelade skön musik. Målade i neonfärger, dansade vi i regnen tills ägarna tills slut skickade hem oss.

Stefani från Peru (bosatt i Kanada), Alex från Frankrike, Taylor från LA Californien, Isabell
och jag från JIBS och Francis från HEC Montreal, Kanada.



Jag och Isabell på Sunrise Bar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design by Tasnim
RSS 2.0