nathalietp

Family!

I said it before, but it is worth repeating. Meao och Kaseam är två helt fantastiska människor, min kärlek för dem är enorm. När jag var i Phitsanulok för första gången, år 2008 så blev jag en del av en stor och underbar familj. Meao tog hand om mig som vore jag hennes dotter och Kaseam brukar introducera mig som hans svenska och yngsta barn. Definitionen av familj och dess medlemmar är väldigt annorlunda från hemma i Sverige. Genetik är mindre viktigt här i Thailand, de människor som man umgås med och bryr sig om blir ens familj. Fortfarande idag har jag ingen klar bild över vilka som helt genetiskt är i samma familj, men det spelar ingen roll. I Phitsanulok finns det kärlek åt alla!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design by Tasnim
RSS 2.0