nathalietp

Evergreen!

En liten update från ett 33 graders varmt Bangkok. Idag flyttade jag äntligen till Evergreen och vilket ställe jag kommer bo fram till sommaren. Hotellet ligger enbart tio minuters promenad från alla shoppingcenter, vi har en 7eleven precis runt hörnet och masser små goda gatukök precis utanför dörren. Hotellet är superfint, modernt och likaså är lägenheterna. Än så länge är jag den första i min lägenhet som har ankommit, under morgondagen förväntas de tre andra som jag ska dela boende med att komma. En stor pool finns det också, och ett superfint gym. Tre våningar ner finns gymmet, det blir ju inte bättre!

I eftermiddages träffade jag min buddy från Chulalongkorn University, Pammy Bear som gick med mig till MBK och köpte skoluniform. Svart kjol, vit skjorta, ett skärp och speciella knappar med skolans logo är alltså det som gäller. Kommer känna mig som ett litet barn när jag går till skolan på måndag. Pammy hade med sig en liten present till mig, en efterrätt as you can see on the picture below. Jag har inte riktigt vågat smakat än, till utseendet påminner det mig mest om pannkakor med färgämnen och en påse med gul och grönt löshår. Tanken var iaf god och hon är verkligen hur trevlig som helst. På kvällen käkade jag middag med Pammy och hennes familj på en trevlig restaurang i lyxiga Siam Paragon, det blev masser god och stark thai mat. Pammy ville självklart att jag skulle pröva allt, men med tanke på min något så ostabila mage de senaste dagarna så frånstod jag en fiskrätt som simmade runt i chili. Det visade sig att vara ett klokt val, hela gänget var slutligen illröda i ansiktet och kunde knappast prata. Och jag som trodde att det bara var vi turister som tyckte maten var stark, ja jag kunde inte låta bli och skrattade.

& till min kära far, FYI så jag jag förbi en Bang & Olufson affär idag och kunde inte låta bli att tänka på dig. Så nu tycker jag att du ska komma hit och köpa de högtalare som du vill ha. Bra ursäkt för att jag ska få besök redan va?:)

Jag som bara älskar djur (och speciellt hundar) blev självklar jagat av (enligt mig) en afrikansk vildhund hela vägen hem från MBK. Ninni hade kanske tyckt att det var en söt liten chiwawa, men den var verkligen allt annat än både söt och liten. Bangkok är verkligen underbar, men vore dock ännu underbarare om alla hundar tog sitt pickpack och flyttade norrut.

Tillbaka på Evergreen så träffade jag ett stort gäng utbytesstudenter som också ska plugga vid Chulalongkorn Uni. Det är folk från mer eller mindre hela världen, riktigt spännande. Det blev ett par chang & lite "get to know talk". Annars så verkar jag vara den äldsta av alla utbytes på Evergreen, något överraskad faktiskt. Ja det är väl bara att inse att jag med mina snart 24år har blivit för gammal för att både plugga och resa. Men jag vill ju inte ha man och barn och Volvo och kötbullar och gräsmatta. Nej jag vill resa jorden runt, bli klokare, bo i miljonstäder, dricka fina drinkar, ha chaufför, bestiga berg & äta pad thai!   

Nu ska jag snart gå och lägga mig, i morgon väntar en lång dag med både träning, ett dopp i poolen kanske, stryka skoluniformen och byta knappar. Åååå vilken stressig söndag!

So long, Xoxo..






Kommentarer
Postat av: jossan

låter som du har det toppen :)

du åkte precis lagom, för nu är de snö överallt här.. blä :P

kram!

2012-01-08 @ 18:59:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design by Tasnim
RSS 2.0