nathalietp

Lonely Beach, Koh Chang!

Efter en helt fantastisk helg på Koh Chang så är jag nu tillbaka i Bangkok igen. Efter att jag slutade skolan i onsdags tog jag nattbussen från Bangkok till Trat och därifrån vidare med båt till Koh Chang. En resa på ungefär åtta timmar, kostnad t/r gott och väl 250 spänn. Helt otroligt så billigt det är att resa inom Thailand. Väl framme på Koh Chang så åkte jag till Lonely Beach och bodde första natten på Siam Hut, en liten bungalow nära stranden för 380 BTH (ungefär 90kr/natten) Inget flasigt, men det räcker gott och väl.

Fredag morgon efter att ha ätit en underbar frukost, liggande på dyner nära havet, träffade jag ett trevligt gäng tjejer från USA och Holland. Nienke från Holland spenderade sina sista dagar på Koh Chang efter ett års resande i Asien, Judit kom precis till Thailand efter tre månader i Australien och Jessa från Californien, USA hade precis påbörjat sin 2,5 månaders långa Asien tripp. Vi slappade på stranden, gick på beach party på kvällen och sedan flyttade jag till deras bungalow lite längre bort på stranden, ett ställe som heter Nature Rock. Lördag förmiddag spenderade vi på stranden och på kvällen träffade vi ytterligare en tjej från Kanada. Barbeque, en chang och supertrevligt selskap i en liten by nära Lonely Beach! 

Tidig söndag morgon lämnade jag soliga Koh Chang för att dra hem till Bangkok. På båten träffade jag ett trevligt par från Slovenien, de var numera på väg till Kambodja. Fantastiskt roligt hur mycket underbart folk man träffar och kontakter som skapas!

Idag har varit en vanlig skoldag. Uniform, lektioner i International Trade och Consumer Behaviour. I International Trade hade vi förra veckan ett litet prov som vi fick tillbaka idag. Maxpoäng var sex och jag fick fem så det kändes bra. Under dagens lektion var det ett litet filmteam i klassrummet då BBA ska göra en ny promotion video till deras partner universities. Ska bli kul att se resultatet!

Lonely Beach

 
Mitt första boende, Siam Hut

Nature Rock, Lonely Beach

Bungalow at Nature Rock, Lonely Beach





 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design by Tasnim
RSS 2.0