nathalietp

Surfers Beach, La Coruna!

Jag har sagt det förut, men jag säger det igen: Norra Spanien, Galicia är så himla vackert. Vädret har tyvärr inte varit som det brukar denna sommaren, vi har haft ovanligt många regndagar, men när solen väl skiner så är min sommarstad- La Coruna helt underbar. Till skillnad från södra Spanien så är allt mycket grönare i Galicia. Det finns mängder med stränder, små bukter och vatten överallt. På eftermiddagarna när jag är ledig brukar jag gå till "Playa de la surfistas" eller så hittar jag någon annan liten egen strand. Det blir lätt en promnad på 10-14km innan jag är hemma i Mera igen.

Jag har fått ett riktigt fint förhållande med alla tre killar nu, vilket känns riktigt roligt. När jag frågar Luis om han är min vän, så säger han "No your brother". Lilla Nano säger inte No så ofta längre, men kommer allt oftare springande och säger "Nateeee", han är verkligen hur gullig som helst. I början när jag kom hit förstod de knappast någon engelska, nu förstår Luis mer eller mindre allt jag säger och Lucas har blivit väldigt duktig också. Ofta frågar de äldsta killarna vad olika saker heter på engelska, det är himla kul när de vill lära sig och man verkligen ser hur snabbt de tar till sig. 

Surfers Beach
 








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design by Tasnim
RSS 2.0