nathalietp

Next stop: Santiago de Compostela & La Coruna

En liten uppdatering innan jag i morgon lämnar Emma och flyger upp till Santiago. Vi har haft några underbara dagar med mestadels sol, varit på stranden och slappat vid poolen. I lördags åkte vi in till Torrevieja och gick på strandpromenaden och käkade en dyr men god glass. Måndag kväll gick vi till Kina restaurangen och åt en god menu, vårrulle till förrät, ris och kyckling med curry till huvudrätt, glass till dessert och en flaska vitt för totalt 8 euro pr. Person. Det gillar vi:) Onsdag åkte vi till Emmas familj i Mi Palmeras och gick ut och åt med dem då hennes mamma fyllde år, mysigt!

I morgon är det alltså dags för mig att åka vidare upp till familjen i La Coruna. Jag ringde mamman, Estibaliz i lördags och sa att jag var framme i Torrevieja. Hon var på möhippa med sina girls, men sa att killarna var very eager to meet me on Friday. Hon verkar verkligen hur gullig som hellst, så det ska bli kul att äntligen träffas. Måndag kväll ringde Edu, hennes man och ville vara säker på att jag hade fattat vad hon sa. Haha ja det här lär bli spännande. Förhoppningsvis är jag mycket bättre på spanska i augusti när jag lämnar La Coruna.

Nu ska jag gå hem och packa ryggsäcken, jag flyger från Alicante klockan 10:25 i morgon, till Barcelona och senare på eftermiddagen vidare upp till Santiago de Compostela.

Sista bilderna från Torrevieja denna sommar..








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design by Tasnim
RSS 2.0