nathalietp

Framme i La Coruna

Dags för en uppdatering efter min ankomst till Galicia i norra Spanien. Jag lämnade som sagt Alicante i fredags och var framme i Santiago på eftermiddagen. På flygplatsen kom Esti och hämtade upp mig och vi åkte till La Coruna ungefär 45 min från Santiago. Vi kom verkligen bra överens på en gång, hon berättade masser om sitt företag och vi har en hel del gemensamma intressen. Väl framme i La Coruna så åkte vi till deras lägenhet som ligger mitt i smeten där jag fick träffa övriga i familjen, pappan Edu, lilla Nano på snart 2 år, Lucas på 4 och Luis på 7 år. Luis hade ritat en fin teckning åt mig med hjärtan och mitt namn, himla gulligt. Efter att ha träffat alla i denna underbara familj så tog Esti med mig på en liten city sightseeing i sin cab, La Coruna är så fin med alla sina gamla byggnader och underbara natur. Framåt kvällen så åkte vi iväg till Mera som ligger ungefär 20min ifrån La Coruna. Här ”checkade” jag in i familjens enorma sommarstuga där jag från mitt sovrum har havsutsikt och ser La Coruna på andra sidan. Huset är så himla stort att jag fortfarande har lite svårt för att hitta runt, jag tror det är på 4 våningar, där jag på den översta våningen har ett sovrum, ett litet vardagsrum och ett eget stort badrum.

Lördag så åkte vi alla iväg till Santiago de Compostela där vi först åt lunch på en god italiensk restaurang och sedan gick på stan och kollade på katedralen. Santiago är hur mysigt som hellst med sina små gator och caféer överallt. Luis och Lucas älskar blommor så de sparng runt och plockade masser fina blommor åt mig hela dagen. På eftermiddagen spelade Luis hockey match i Santiago och precis efter runt 19:00 så drog vi vidare till Lugo som ligger ungefär 1,5 timme från Santiago. I Lugo var det Gladiator helg, alla var utklädda till olika gladiators och sedan var det en stor uppvisning, hur coolt som hellst. Runt 01:00 var vi hemme i Mera efter en lång men rolig dag.  

Söndag förmiddag åkte vi till en stor park med masser tennisbanor, lekplatser, pooler mm. Det var avslutning med hockeylaget så det var hur mycket barn och föräldrar som hellst. Igår gick jag på stan här i La Coruna medan barnen var i skolan. Överallt finns en ZARA och MANGO, det blir nog en extra väska för mig på vägen hem, haha. När barnen på eftermiddagen kom hem från skolan så åkte vi iväg till ett ställe som heter San Pedro. Det är ett bergigt och grönt område några kilometer ifrån stan med den finaste utsikten över La Coruna. När vi kom tillbaka till Mera på kvällen så badade vi i poolen innan det var läggdags.

Nu ska jag dra på mig träningskläderna och powerwalka längs med stranden här i stan upp till San Pedro där vi var igår. Senare i eftermiddag ska vi på skolavslutning med Lucas, de ska göra en liten uppvisning där han ska vara kungen!

Santiago de Compostela

Gulligaste barnen Luis, Lucas och lilla Nano



Gladiator show i Lugo



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design by Tasnim
RSS 2.0