nathalietp

My summer of 2011- 82 days in a sunny Spain!

Jag fattar verkligen inte hur snabbt tiden går, snart är det sommar och jag har då gjort klart en tredjedel av min utbildning. Ja iaf min bachelor, sen ska det bli en master på ytterligar två år men det är ju ett tag kvar. Det ska bli underbart med sommarlov, soliga dagar utan alla böcker innan allt drar igång igen i slutet på augusti.

Min sommar 2011 blir förhoppningsvis väldigt solig, jag ska nämligen bo 82 dagar i sunny Spain. Precis efter min sista tenta åker vi ner till huset i Torrevieja, där blir det sol, bad och avslappning i två veckor. Sedan flyger jag vidare upp till La Coruna i nordvästra Spanien den. 17 juni där jag under 10 veckor ska bo hos en spansk familj, förhoppningsvis bli grym på spanska och ha roligt med deras tre gulliga barn. Ja au pair kallas det kanske!

Jag har nu haft kontakt med familjen sedan januari, de hade fått mer än 100 ansökningar så det känns hur roligt som hellst att de ville att precis jag skulle komma. Efter många mail fram och tillbaka och skypemöten så är allt nu fixat och klar för avresa. Då jag har varit väldigt mycket i Spanien tidigare, vid solkusten så ska det bli jätteroligt att få bo och uppleva en ny och annorlunda del av detta underbara land. 

Familjen består av pappa E som är professor i International Economics på universitetet i La Coruna (roligt då det är precis det jag pluggar själv), mamma Z som är egenföretagare av smycken och deras tre gulliga killar på 1, 5 och 7 år. Familjen verkar helt underbar, drivna och glada människor så jag ser verkligen framemot att träffa alla. Barnen älskar att bygga sandslott, simma, fiska, windsurfa och spela fotboll så det lär bli en perfekt sommar. España, see you soon♥  

Bild från familjens trädgård. Helt okay utsikt:)

Lite fler bilder från La Coruna






Den spanska klädkedjan ZARA har även sitt högkvarter i La Coruna:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design by Tasnim
RSS 2.0