nathalietp

Gästföreläsning- Microsoft AB!

Äntligen hemma efter en ganska lång dag i skolan. Jag träffade Linda, vi åt lunch och pluggade Marketing i bibblan. Sedan har jag också jobbat lite för Erikshjälpen idag, fy va roliga samtal jag har med deras givare ibland. Idag ringde jag och pratade med en Kurt G. Jag tackade för hans bidrag och pratade lite generellt om projektet mot barnarbete i Kambodja. Det känndes att Kurt hade lite svårt för att höra vad jag sa ibland och efter ett tag sa han: "Jag har nog en del kläder jeg vill skänka till Second Hand butikerna, det mesta är mina gamla underkläder, men det är ju en second Hand affär ni driver så..." mmmmm ja alltså, åååå va jag hade svårt att hålla mig för skratt. Visst Erikshjälpen har Second Hand affärer, men gränsen för vad som kan säljas och återanvändas har vi nog delade meningar om. Hur som hellst, ibland blir det väldigt roliga samtal med dessa rara människor som så gärna bara vill hjälpa!

I morgon ska vi ha en gästföreläsning i kursen Organization and Leadership. Det är en HR (Human Resource) Manager, Per Larsson ifrån Microsoft AB som kommer till JIBS. Ska bli himla intressant!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design by Tasnim
RSS 2.0