nathalietp

Bangkok!

Framme i Bangkok spenderar jag de första nätterna på Baiyoke Suite Hotel, centralt i Pratunam. När jag ankom sent igår kväll, så tog jag för första gången Skytrain in till stan, vilket visade sig att vara en bra ide. Vanligtvis brukar jag åka taxi, det kostar ju inte så mycket och är väldigt smidigt. Från flygplatsen till Pratunam i taxi kan det ta ett tag då det är alltid är en himlans trafik, men med Skytrain var jag framme på 25min och det kostade enbart tio spänn. Som student i Asien det kommande år, så uppskattas låga priser!

Idag har jag sovit större delar av dagen. Då jag var rädd att missa planet i Dubai, så höll jag mig vaken hela natten, och det känns nu i efterhand. Annars har jag hunnit äta masser god frukt, varit på min vanliga shoppingrunda på 7eleven och nu ska jag gå ut i folkmyllret och leta upp ett litet gatukök med en god pad Thai!

I morgon tänker jag ligga vid poolen ett tag och sedan blir det att dra på en liten shoppingrunda sen på kvällen, innan jag på lördag morgon flyttar till mitt nya hem här i Bangkok, Evergreen Place! Det känns helt underbart att äntligen vara framme!!

Kommentarer
Postat av: ninni

nathalie. håll käften.

vill inte höra nåt om pooler och pad thai och starbucks. Bara sätt dig på nästa plan hem (eller till århus) och skit i det där DUMMA FULA THAI-LANDET!!! HATAR THAILAND NUUU! Jävla piss-land som stjäl min granne vafan...

2012-01-06 @ 00:42:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design by Tasnim
RSS 2.0