nathalietp

Speak english!

Igår tränade jag lite engelska med några av barnen. De flesta har verkligen svårt för att förstå mer eller mindre all engelska, så det är nog väldigt bra att jag har lärt mig lite mer thai. Tydligen så lär dom sig ju engelska i skolan, men jag tvivlar på hur bra undervisningen är när en sjuttonårig inte ens förstår "How are you"!
Därför gäller det ju att göra allt så simpelt som möjligt så att de förstår vad jag säger. Kroppsspråk ja det är verkligen ett MÅSTE.
Förra året gjorde jag masser olika "kort lekar" och tog med hit. En bild på något och sedan ordet på engelska på ett annat kort. Det tycker barnen är väldigt roligt och självklart lättare när man får se en bild också. Och det visade sig ju faktisk att de är väldigt duktiga när de väl vågar!






På kvällen gick jag till min lilla favorit restaurang som ligger i närheten. De gör världens bästa jordgubbssmoothie & förra året blev det nästan en daglig rutin att gå dit. Därför fick jag väldigt bra kontakt med familjen som äger restaurangen och wiii så glade dom blev när jag kom dit ett år senare. "Nathalia" skrek Bön och kom springande. Roligt när de kommer ihåg mig så pass väl. Ja det blev ju självklart ännu en underbar smoothie som dom bjöd på as a welcome back & flera timmars prat. När det blev stängningsdags skjussade Bön hem mig på sin moppe. Mysig kväll:)


Bön & en av hennes döttrar..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design by Tasnim
RSS 2.0