nathalietp

What is the price of Miss X?

Idag gick jag hem till kaseam & Meao och åt frukost. Meao hade dukat fint upp med både gröt, ägg, frukt och bröd. Kaseam har det verkligen bra, han kan och behöver inte röra ett finger i köket. Där är hon chefen. Vi har som vanligt alltid masser att prata om och idag blev det ett lång och interessant samtal om äktenskap. I Thailand är föräldrarnas åsikt ju väldigt viktig och det är också dom som bestämmer priset. Ibland är det verkligen ett skyhögt pris som killen får betala till tjejens familj och inte nog med det, guldsmycken och ett bra hem förväntas det också. I några få tillfällen är priset lågt eller till och med gratis. Tui berättade mig idag att hennes föräldrar har bestämt att hon är for free, det är kärleken som räcknas. Jag har en väldigt god vän här (Y) som så gärna vill gifta sig med X. De är verkligen ett perfekt par, men tyvärr så vill inte X´es familj "sälja" sin dotter för mindre än en miljon bath och ett nybyggt hus för dom att flytta in i. Tyvärr så finns det inte en chans för Y att betala detta pris, va sorgligt när kärleken har ett för högt pris!

Jag kryssar fingrarna för X & Y!

In the game of for Love or Money!
I vote for L...  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design by Tasnim
RSS 2.0