nathalietp

MBK & Dog Mai


Godmorgon.
Nu är det eftermiddag här i Bangkok och jag har gått runt lite i detta faktisk organiserade kaos. Mitt lilla hostel, Wendys house ligger ungefär fem minuters promenad från MBK och annan shopping, så efter en god frukost så var jag ju tvungen att dra dit en sväng. Köpte ett cd/dvd drev att kopla till min lilla dator så att jag ibland kan kolla på film på kvällarna & sen så förälskade jag mig i en väska som jag bara var tvungen att äga:)

Det har visat sig att jag faktisk kommer ihåg lite ord som jag lärde mig förra året av alla på barnhemmet. Hörde helt plötsligt att en kvinna sa Dog Mai som betyder blomma, ett ord som jag minns Meriam verkligen ville att jag skulle lära mig. Dom kommer säkert testa mig när jag kommer dit, så det gäller väl att repetera lite ikväll.

Nu ska jag gå och äta lunch, det blir nog en av mina absoluta favoriter- Pad Thai!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design by Tasnim
RSS 2.0