nathalietp

Shark Bay!

I morse efter att vi ätit en underbar frukost stack vi iväg till Shark Bay som ligger på öns södra sida. En hel del av de som vi pratat med som bor på ön sa till oss att har man tur då kan man se hajar i bukten tidigt på morgonen. Därför försökte vi att komma iväg i skaplig tid, i hopp om att se dessa från stranden. Pappa och Andreas var lite negativa när vi kom dit, inte såg de några hajar från strandkanten. Därför tog de på sig snorkelutrustningen och drog ut och "letade". Rebecca och jag hade väl inte riktigt det här behovet av att träffa på en haj så vi höll oss mest på stranden. Efter ett bra tag kom de tillbaka och kunde väl konstatera att Shark Bay lever upp till sitt rykte. Andreas hade tydligen först sett hajen och sedan gjort det här haj dykartecken till pappa som fått sig en ordentlig chock. Sedan var det in och hämta mamma som ju också var lite nyfiken. Ja det är ju inga farliga hajar iaf, men lite snabbare slog hjärtat nog!











Just nu sitter jag på vår mysiga balkong & njuter av utsikten & musiken som spelas nere från stranden någonstans. De andra har gått och lagt sig, ja konstigt nog så blir man otroligt trött av att bara slappa hela dagarna. Just nu fattar jag inte att jag orkade med att springa en halvmara för ungefär 1,5 vecka sedan, att gå upp för alla trappor till vår hydda är i dagsläget tillräckligt för att få svett på pannan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design by Tasnim
RSS 2.0