nathalietp

A house is made of walls and beams; a home is built with love and dreams!

Att lämna Ghana kändes även denna gång väldigt svårt. Jag känner mig hemma i Afrika, har masser med vänner & en helt underbar familj. Jag facineras & beundras fortfarande av människors levnadssätt, samhällsstruktur, mentalitet & glädje. Det här är ett folk som inte har allt i världen, men en enorm glädje. Människor lever ett enkelt liv, man möter alltid ett leende & en öppen mentalitet. Människor oroar sig inte över vad de inte har, men ser istället en glädje i precis vad de lyckasts uppnå. Att resa & uppleva olika kulturer ger verkligen tillvaron fler färger & nyanser.

I Ghana har jag ett andra hem. Ett hem som jag alltid kommer att kunna återvända till. Livet i Ghana är annorlunda, det har något som vi i västvärlden inte har, den enorma kärleken, glädjen & framför allt Livet här och nu.

I Ghana har jag fått känna glädjen av att ge, en glädje som är helt obeskrivlig. Jag är så otrolig tacksam över att kunna hjälpa & se att hjälpen verkligen når fram & gör en skillnad. Därför tänker jag heller alldrig sluta att ge!

Min sista kväll med familjen blev ännu en oförglömlig upplevelse. Mamma Gladys & Gloria hade arrangerat en liten fest i familjens entré. Tillsammans med grannar och vänner åt vi en god middag & drack champagne som ett avslut på detta besök. När jag kommer att återvända är inte fastställd, men att jag kommer återvända är självklart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design by Tasnim
RSS 2.0