nathalietp

Camino de Santiago!

Förra helgen fick jag för mig att göra vad så många här i La Coruna har sagt är omöjligt: Gå de sista 60km av El Camino de Santiago på en dag. Inget är som sagt omöjligt, men ingen trodde att jag skulle klara av det- det var omänskligt. Jag älskar utmaningar, dels ville jag bevisa att det visst går men egentligen var det för min egen skull-jag ville utmana mig själv och se hur långt man kan komma på ren vilja.

Fredag tog jag bussen till en liten by som heter Melide. När jag kom fram hittade jag ett billigt hostel och letade sedan upp el Camino (vandringsledet). Lördag morgon gick jag upp klockan sex, åt frukost och drog iväg. Med en liten ryggsäck på ryggen gick jag när det var uppförsbacke och sprang när det gick neråt. Under vägen träffade jag masser folk från olika länder som gick hela eller delar av pilgrimsleden. Efter att ha gått trettio kilometer stannade jag och åt lunch. Skönt med en liten break, men efter en snabb lunch var det dags att fortsätta. Med frukt och choklad i ryggsäcken så gick det framåt, men efter fyrtiofem kilometer hade jag så många vattenblåsor under mina fötter att jag knappast kunde gå. Som tur träffade jag en kille från Prag, Andrew som själv hade gått 340km. Han hade tidigare gått en del av pilgrimmen, jag var den andra personen han någonsin träffat som gått hela vägen från Melide till Santiago på en dag. Tillsammans bestämde vi oss för att klara av de sista 15km till katedralen i Santiago. Klockan åtta lördag kväll, efter att ha gått i ungefär 12 timmar stod vi framför katedralen i Santiago de Compostela!

Det omöjliga var alltså möjligt! Jag har nog alldrig haft så ont i fötterna, de sista tio kilometerna var smärtsamma, men med vilja kommer man dit man vill!!

Tidig morgon i Melide

"Enbart" 50,5km kvar till Santiago


Camino de Santiago

Äntligen ser vi Santiago, nu är det bara 4km kvar till katedralen

Underbar känsla att äntligen passera skylten "Santiago"

Andrew från Prag

Our final destination

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design by Tasnim
RSS 2.0