nathalietp

Hot Pot

Lite fler bilder från en helt underbar helg i Phitsanulok. Lördag åkte jag först med Poa, Tuk och Atom till en liten mysig restaurang och åt en god nudelsoppa, på eftermiddagen drog vi vidare till Tui's restaurang där det blev ytterligare lite god thai mat, sedan åkte vi till Meao och Kaseam (mina underbara thai föräldrar) som inte visste att jag var i Phitsanulok så det blev en riktig surprise. De kom hem från en längre resa till Sverige och Finland i fredags, så jag fick se masser roliga bilder från när de åker skidor. Kaseam är mer eller mindre liggande på alla bilder medans Meao står och gapskrattar av honon, hur roligt som helst. Meao började skrika när hon såg mig och Kaseam ropade som vanligt "Åååå Nathalia". Det blev också ett underbart återseende med Maza och Ung och deras nya familjmedlem, hunden Oskar. Till min stora överraskelse så har Kaseam och Meao äntligen byggt ett nytt och superfint hus, precis mitt emot Ung och Maza så nu har jag mängder av boendealternativ i Phitsanulok. Meao har börjat plugga igen, hon läser en bachelor i Management på ett universitet i Phitsanulok. På vardagarna jobbar hon som vanligt med barnen på Banromprakun och på helgerna har hon lektioner och tentor. En helt fantastisk sextioårig kvinna! 

Min kära Kaseam drog genast fram en broschyr med "Phitsanulok marathon" som är i mitten av feburari. Han vill självklart att jag ska åka med hela gänget upp i bergen, telta en natt och sedan springa en halvmara med honom dagen efter.

På kvällen åkte jag med Tuk, Poa, Atom och Tui till en supergod restaurang i nya Central Plaza. Vi åt en riktig god Hot Pot, skrattade och pratade om alla trevliga minnen från mina tidigare besök.

Söndag morgon gick vi alla som vanligt till Santi Church, där jag fick träffa resten av Phitsanulok gänget. Kaseam som var så himla glad över att jag kommit, drog självklart upp mig på scenen där jag fick en liten blomma och en stor kram.

Hot Pot place



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design by Tasnim
RSS 2.0