nathalietp

Back in Bangkok!

Äntligen hemma på Evergreen efter en lång skoldag. Jag började klockan 08.30 i morse, trodde att vi började nio så jag fick springa till MKB för att hinna med bussen. Första lektionen var "Business Management in Asian Countries" där vi har en duktig lärare från USA, numera bosatt i Japan och Bangkok. Under hela lektionen skulle vi ställa frågor från hans slides, och lyckades man ställa en bra fråga eller bidra med en intressant kommentar så fick man ett grönt kort. På kortet skulle man skriva sitt namn och lämna in i slutet på lektionen. Mycket konstigt system, men jag lyckades iaf ställa en bra och intressant fråga om national och Individual cultures i Japan och the western world och hur pass bra de är på att anpassa sig efter the organizational culture.

Efter lunch som idag bestod av en Pad Mama (nudlar, grönsaker och kyckling, pris 22 bath- 5 spänn) hade vi en lektion i "Logistic and Supply Chain Management". I denna kurs har vi en thai lärare och ja han är verkligen hur konstig som helst. Dagens uppgift bestod av att göra en Internal Supply Chain av en hamburgare, pizza och den thailändska soppan, Tom Jam Kun. För att kunna beskriva denna chain, måste man veta alla ingredienser som behövs, så dagens lektion var till större delar en cooking class. I måndags fick vi förrästen tillbaka förra veckans assignment i International Trade som handlade om FTA (free trade agreements) i ASEAN countries. Tjugo poäng var max, jag fick arton så är rätt nöjd!

Tillbaka på Evergreen så har jag hunnit träna på gymmet, ätit en god fruktsallad till kvällsmat och nu ska vi förbereda en powerpoint presentation som vi har i kursen, Consumer Behaviour på måndag.

Lite bilder från en mysig helg i Phitsanulok..

Lunch tillsammand med Poo, Tuk och Atom

The thai way- glass med potatis


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design by Tasnim
RSS 2.0