nathalietp

Ghana 2009- It is a present to give

Efter att jag hade bestämt mig för att bygga toaletter åt skolan åkte Eddie och jag in till stan och tog kontakt med olika företag inom byggbranschen. Efter lite olika möten här och där kunde vi fortsätta planerna. Eftersom det inte finns någon vatten på skolan, träffade vi byggarna en hel del gånger innan vi kom fram till ett bra alternativ för en toalett utan vatten.

Efter att jag slutat undervisa på dagarna åkte vi med killarna in till stan och köpte all material. Sedan kunde vi sätta igång, kvinnor & barn i byn har gått och hämtat vatten vid brunnen medan killarna har hjälpt byggarna att gräva.


Kvinnor & barn bär vatten                           Eddie på stan & köper material



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design by Tasnim
RSS 2.0